תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמה עולה להעביר את העסק לאינטרנט?

רבים מן העסקים הפועלים בשוק מקבלים את ההחלטה הקריטית במהלך מחזור חיי העסק להעביר את העסק לפעול על גבי רשת האינטרנט. מהם האתגרים שבהם צריך להתחשב בית עסק העובר לפעול און ליין, וכמה יעלה לו להעביר את הפעילות הסניפית שלו לרשת האינטרנט? המשיכו לקרוא.

כדי להעריך כמה כסף נדרש מבית עסק להשקיע על מנת לעבור לפעילות און ליין, יש להתחשב, בין היתר, בקריטריונים הבאים:

 

היקף העברת הפעילות

האם העסק יעבור במלואו לרשת האינטרנט, ואז חלק מן העלויות הכרוכות הן כמובן סגירה של סניפים פיסיים, פיצוי עובדים במידה שהם מפוטרים, ביטול חוזי שכירות ארוכי טווח וכמובן עלויות נוספות הנגזרות מעצם ביטול הנכסים הפיסיים שהיו ברשות העסק.

לעומת זאת, עסק שבסך הכל מוסיף את ערוץ האינטרנט להיות חלק אינטגרלי מן העסק, אמנם ישקיע תקציב בהקמה של אתר אינטרנט מודרני, אולם העלויות הכרוכות בצמצום פעילותו הפיסית לא תילקחנה בחשבון.

 

ערוצי השיווק און ליין המתוכננים

כדי להתמודד עם התחרות בשוק, יאלץ בית עסק העובד לפעילות און ליין להשקיע לא מעט תקציב בשיווק העסק. למשל, אם בית העסק ירצה להגיע לקהל הלקוחות העתידיים של העסק באופן מיידי, ייתכן שהוא יבחר בשיטות קידום ממומן, כמו פרסום בגוגל או ברשתות החברתיות השונות, פרסום באמצעות דיוור אלקטרוני ועוד. לעומת זאת, אם בית העסק מעוניין לבנות נכס מניב לאורך זמן, לא מן הנמנע שישקיע את עיקר התקציב דווקא בקידום אורגני של העסק, ביצירת אסטרטגיית תוכן בביצוע אופטימיזציה של האתר להצגה במנועי החיפוש השונים ולבניית פרופיל קישורים לאתר בצורה איטית ומבוקרת.

 

הפונקציונליות של הנכסים הדיגיטליים

אחד מן הרכיבים החשובים ביותר בקביעת עלות המעבר היא מה יהיה תפקידו של אתר האינטרנט של העסק או הנכסים הדיגיטליים האחרים שברשותו. בניית חנות באינטרנט היא כבר מזמן לא מותרות עבור בית עסק. אולם, בית עסק ידרש לקבוע: האם יהיה מדובר באתר תדמית שכל מטרתו לשפוך אור על נותני השירות בעסק, וההתקשרות תתבצע, למעשה, טלפונית לאחר תהליך התרשמות קצר? האם מדובר יהיה על אתר מכירות לכל דבר ועניין שיעסוק בסליקה, בהיבטי מיסוי, במשלוחים ועוד? על איזו פלטפורמה יוקם האתר, כמה יושקע בעיצוב האתר, כיצד תתוכנן ותיושם היררכית המידע באתר ועוד.

הפונקציונליות הנדרשת מן האתר למעשה תייצר תוכנית סדורה למימושה באתר עצמו – וכמובן שעתידה להשפיע באופן ממשי על עלות המעבר.

 

שינוי תהליכי עבודה בעסק

בית עסק אשר מעביר את הפעילות הסניפית שלו לפעילות און ליין, ידרש, במוקדם או במאוחר לשנות ולעדכן גם את תהליכי העבודה שלו. עסק שפועל און ליין הוא עוסק שפועל 24 שעות ביממה, וככזה, הוא צריך לגבש דרכים לאסוף פרטי לקוחות על מנת לחזור אליהם במועד מאוחר יותר. שינוי תהליכי העבודה האלו מצריכים תכנון מדוקדק, ואולי אף גיוס עובדים מתאימים שעברו הכשרה נאותה לצורך תפעול התהליכים החדשים.

אתר בנוי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם