תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?השאירו פרטים ונחזור אליכם

מיקוד לקהל הנכון: הדיוק של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הולך ותופס את מקומו של השיווק המסורתי בזכות סיבה עיקרית אחת: היכולת להפנות את הפרסום באינטרנט לקהל יעד מדויק. כך עסקים מצליחים להגיע ביעילות למי שעשויים להתעניין במוצר שלהם, נמנעים מהשקעה מיותרת במי שלא, ובעיקר – מגדילים רווחים. אז איך זה עובד? נפרט על כך במאמר שלפניכם. 

 

מהו קהל יעד?

הצעד הראשון בגיבוש אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא אפיון קהל היעד. מדובר בקבוצה בעלת מאפיינים משותפים, שהעסק מגדיר כבעלת פוטנציאל לצרוך את המוצר הרלוונטי. במילים אחרות, קהל היעד הוא המטרה שאליה מנסים לקלוע באמצעות הפרסום. המאפיינים של קהל יעד יכולים להיות דמוגרפיים, כמו מגדר, גיל ומקום מגורים, ואחרים, כמו תחומי עניין והעדפות צרכניות.

קהל יעד

איך מאפיינים קהל יעד?

פילוח קהל היעד עלול להיות משימה לא פשוטה כלל. פעמים רבות, קבוצת הלקוחות הפוטנציאליים אינה מתעניינת ישירות במוצר, אלא בעולם התוכן שהמוצר שייך אליו – למשל, חובבי גננות שכדאי לשווק להם דשן. כלומר, יש לחקור את העולם הפנימי של קהל היעד, להבין מה הוא אוהב לעשות ומה מעניין אותו.

ניתן לעשות זאת גם באמצעות שימוש בסיפור אישי של לקוח אמיתי של העסק. זיהוי מדויק של קהל היעד הוא קריטי לפיצוח הדרך להגיע ללקוחות, לכן מומלץ להיעזר במומחי שיווק דיגיטלי מקצועיים, כמו זה שתמצאו באתר https://yazame.com.

 

מהו טרגוט?

אם קהל היעד הוא המטרה של הקמפיין השיווקי, ובאנגלית Target, אז הכוונת הפרסום לאותם לקוחות פוטנציאליים נקראת "טרגוט". ניתן לטרגט לקוחות בדרכים שונות. בגוגל, למשל, הטרגוט מתבצע בהקשר לביטויי חיפוש, כך שכל מי שמחפש ביטוי ספציפי, לדוגמה "מזון יבש לחתולים", נחשף למודעה הרלוונטית.

קהל יעד

טרגוט ברשתות חברתיות

לקוחות פוטנציאליים גולשים ברשתות החברתיות לאורך כל שעות היממה, לכן החשיפה לתוכן שיווקי דווקא שם – היא משמעותית במיוחד. הטרגוט ברשתות מתבצע באמצעות איסוף מידע על אודות המשתמשים, כמו סוג הפרסומים שלהם, הרגלי השימוש שלהם ועוד. אחת הפלטפורמות החשובות בהקשר הזה היא פייסבוק, שבה מטרגטים לקוחות באסטרטגיות יעילות כמו רימרקטינג (הצגת פרסום למשתמשים שביקרו בעבר באתר העסק) ואיתור קהלים חדשים שדומים לקהל היעד של העסק מבחינת התנהגויות בפייסבוק.

 

לסיכום

לא סתם עמוד משתמש בפייסבוק נקרא קיר – כשם שקירות הבית משקפים את האישיות של הדייר, כך העמוד ברשת החברתית מאחסן שפע של מידע אודות בעליו – ממצבו משפחתי, דרך המסעדה האהובה עליו ועד לשעות שבהן הוא גולש ברשת מדי יום. מידע כזה יכול לסייע לעסק בטרגוט קהל היעד שלו, כלומר הפניית תוכן שיווקי באופן ממוקד ללקוח פוטנציאלי שנמנה עם קהל היעד של העסק.

פילוח מדויק של קהל היעד על פי מאפיינים דמוגרפיים ואחרים, הוא צעד בסיסי והכרחי עבור כל עסק שרוצה לייעל את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלו, ובסופו של דבר להגדיל רווחים.

אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם