תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמה עולה לטפל ברכב בשנה?

המחיר של נסיעה ברכב פרטי כולל הרבה מעבר למחיר אותו תידרשו לשלם על הרכב עצמו. אנשים המעוניינים להחזיק רכב פרטי, יידרשו לשאת בלא מעט הוצאות כלכליות הנלוות לאחזקת הרכב שלהם. לאור עליית המחירים העולמית במחירי הדלק, החלטנו להכין לכם מאמר על העלות הממוצעת של אחזקת רכב פרטי בישראל במשך שנה אחת, ומה הן ההוצאות העיקריות שמשפיעות עליה.

 

מה הם הגורמים המשפיעים על עלות הטיפול השנתית ברכב?

המחיר השנתי של אחזקת רכב פרטי במדינת ישראל כוללת הרבה מעבר להוצאות על דלק וטיפולים. בסופו של דבר, העלות אותה תשלמו בכל שנה תלויה לא מעט גם בהרגלי הנהיגה שלכם והכמות והמרחק אותם אתם נוסעים מדי יום במהלך השנה. בעזרת המומחים מאתר https://www.gasproleasing.co.il, הכנו עבורכם רשימה של ההוצאות השנתיות העיקריות על טיפול ברכב.

דלק: אחד הדברים המשפיעים ביותר על עלות הטיפול השנתי ברכב, שככל הנראה מהווה את החלק הגדול ביותר בה, הוא הדלק. תדלוק ממוצע עולה בין 200 ל- 400 שקלים, ומתרחש לרוב כארבעה פעמים מדי חודש. אם כך, העלות השנתית על דלק תנוע סביב 14,000 שקלים. בהתחשב במצב הכלכלי העולמי, מחירי הדלק לא צפויים לרדת בזמן הקרוב, וההוצאות השוטפות על תדלוק הרכב צפויות לעלות בהתאם. נסיעה חסכונית בדלק, ואף מעבר לרכב עם נתוני צריכת דלק נמוכים יותר, תוזיל משמעותית את העלות השנתית שלכם על דלק לרכב.

ביטוח: העלות השנתית של ביטוח לרכב לרוב מסתכמת בכמה אלפי שקלים. ישנם שני סוגי ביטוח בהם מבטחים את הרכב – ביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח חובה, כפי ששמו מרמז, הוא ביטוח בו אתם מחויבים על פי חוק. העלות של ביטוח החובה לרוב תלויה במי הנהג של הרכב, שכאשר מדובר בנהגים צעירים, עלולה להסתכם ביותר מארבעת אלפים שקלים בשנה. ביטוח מקיף, מכסה את הנוהג ברכב במקרה של אשמה בתאונה. סדר גודל של ביטוח מקיף, כולל ביטוח צד ג', נע סביב שלושת אלפים שקלים מדי שנה.

בלאי ותיקונים: כמו כל מכונה, גם כלי רכב צריכים לעבור תיקונים מדי פעם. בין אם מדובר בהחלפת מצבר, החלפת צמיגים או אירועים יותר חמורים, סביר להניח שתצטרכו לבקר במוסך עם הרכב שלכם פעם בשנה לפחות. בממוצע, העלות השנתית של תיקוני בלאי לרכב מסתכמת נעה סביב חמשת אלפים שקלים.

טסט ואגרה: מדי שנה תידרשו לבצע טסט שנתי לרכב שלכם בעלות של כ- 100 שקלים, וכן לשלם את האגרה השנתית שלרוב מסתכמת בכ- 1600 שקלים.

ירידת ערך של הרכב: אלמנט נוסף הנכנס לעלות השנתית של רכבים בישראל הוא ירידת שווי השוק שלהם עם הזמן. סביר להניח שבבוא היום תרצו למכור את הרכב הנוכחי שלכם ולעבור לרכב חדש. עם כל שנה בעוברת, ערך הרכב שלכם הולך ופוחת, כך שהמחיר אותו אתם תקבלו בסוף על עסקת המכירה יהיה נמוך משמעותית. לכן, יש להתחשב גם בהפסדים הנגרמים מירידת הערך כחלק מהעלות השנתית של טיפול ברכב.

טיפול ברכב

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם