תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמה עולה לנהל מכירות ושיווק ומדוע משתלם להשתמש במיקור חוץ

כשאנחנו מתבוננים על עסקים באופן כללי, גס, אפשר לומר שהם מחזיקים 3-4 מחלקות עיקריות. מחלקת פיתוח, מחלקת ייצור, שיווק ומכירות, ומחלקת שירות. כמובן שזו הערכה כללית, שכן במקרים רבים יש הרבה יותר מחלקות, בוודאי בעסקים גדולים ומשמעותיים. מה עוד שזה גם תלוי בסוג העסק, שכן יש עסקים שעוסקים למשל רק בשיווק ולא בייצור.

כשאנחנו מסתכלים על החלוקה הנ"ל, אז אין ספק שיש משמעות רבה למחלקה של מכירות ושיווק ובפרט למי שמנהל אותה, שכן הוא אחראי על כך שהמוצרים של העסק יימכרו, בין אם זה למגזר הפרטי ובין אם זה למגזר העסקי או למגזרים אחרים. אם המחלקה לא תנוהל בצורה טובה, אז סביר להניח שהיא גם לא תעבוד בצורה אפקטיבית ונכונה, מה שעלול לפגוע קשות בהליך המכירות של העסק.

 

אחריות על ניהול של מכירות ושיווק

מי שאחראי במקרים רבים על ניהול של מכירות ושיווק הוא מנהל פיתוח עסקי. הוא אחראי על כך, מעצם זה שאחד התפקידים שלו זה לעזור לשלב את העסק בשווקים חדשים, כמו כן, אחד התפקידים שלו זה להכניס מוצרים ושירותים חדשים לשוק. התהליך מתבצע, בין היתר דרך מחלקת מכירות ושיווק.

לכן, כשבוחרים מנהל פיתוח עסקי לתפקיד, צריך לבחון עד כמה יש לו ניסיון בכל מה שקשור לניהול מכירות ושיווק באופן שוטף, אך גם צריך להתייחס לשאלה כמה זה עולה לנהל תהליך של מכירות ושיווק. בין אם זה אומר, כמה כסף העסק צריך להשקיע בכך על מנת שהוא יוכל לראות תוצאות, ובין אם זה אומר כמה עולה להעסיק גורם מקצועי שידע לבצע את העבודה כמו שצריך.

בפני כל עסק עומדות שתי אפשרויות בהקשר זה. אפשרות אחת היא להעסיק מנהל פיתוח עסקי בתור שכיר בחברה , אפשרות שנייה היא להעסיק אותו דרך מיקור חוץ. הבחירה כיצד לעשות זאת תלויה בפרמטרים שונים, בין אם זה גודל וסוג העסק, העלויות המצטברות של התהליך וכן התועלת הכלכלית והמקצועית שנוצרת מהעסקה כזו או אחרת.

שיווק

מדוע משתלם לנו יותר להעסיק במיקור חוץ

כשמעסיקים עובד, כולל מנהל פיתוח, דרך מיקור חוץ, אזי שהעסק נהנה מגורם מקצועי שעובד אך ורק על התחום שלו, באופן חד וממוקד מבלי שהוא צריך להתעסק בדברים אחרים, יתרה מזו הוא גם לא מושפע מפוליטיקה פנימית בארגון והוא לא צריך להתעסק איתה. כל כולו זמין ופנוי לעבודה במסגרת התפקיד שלו.

התועלת המקצועית יכולה להיות גבוהה מאוד, והעלות יכולה להיות הרבה מצומצמת, מאחר והיא מתבצעת על פי אופי התפקיד וההסכם שבין העסק לבין בעל המקצוע. התשלום נעשה על פי סוג וצורת העבודה. בכל מה שקשור לתחום של שיווק ומכירות, הרי שישנם מודלים שונים שיכולים להפוך את העלויות להרבה יותר משתלמות לעסק.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם